# Jiwa yang tersihir #

Monday 14 May 2012

+ Seminar Dasar Bahasa Kebangsaan+



 
 

Huyo. Tajuk entry kali ini bukan main dasyat !
ya, beberapa minggu lepas saya ada pergi seminar ni ( apa? minggu lepas punya cerita baru nak update? )
huhu~ maafkan saya  (gaya Zizan)

saya suka seminar bagai ni. Maka tak hairanlah saya sanggup tunggu bas dari pukul 7
saya datang awal tau ! (bangga sikit HAHA)
walaupun pemandu teksi tu macam nak menggatal je. Saya ada silat tau ! (muhahaa)

ok, itu tak ada kena mengena. 
Nak tahu tak, belum ada dalam sejarah orang yang menterjemah kitab daripada bangsa lain menggunakan bahasa mereka itu.
Tak faham? ok, saya jelaskan. 

Katakanlah saya pandai Arab (wah ! kelas )
saya terjemah kitab arab ke bahasa Melayu supaya ramai bangsa saya dapat baca. Nanti bangsa saya pandai
(erk = =' karang ada pula yang kata saya rasis ..huhu T.T)

Takkan saya nak terjemah kitab Arab dalam bahasa Arab dan suruh pula Cik Jenab tu baca ! memang kena bedal la jawabnya = ='






ha ! lupa nak cakap
yang sampaikan seminar ni kan, Dato Awang Saryan
kenal tak ? tak ? adus, parah ni ..sila guna khidmat nenek Google tau






Ramaikan?
ada kalangan guru, pemikir mahupun orang persendirian macam saya
tapi, macam saya je yang paling muda .. ekekeke :P
ok,lupakan






saya sangat mengagumi prof Awang Saryan
nampak kecil molek
tapi ilmunya MasyaAllah
tinggi melangit tu !






wah ! inilah gambar paling mahal abad ini
kenapa mata saya bersinar bukan main?
tanyalah jurugambar yang tangkap gambar ni .. huhu

Puan Mahaya sangat baik oh !





dan inilah Kak Masliya !
saya harap penulisan saya akan jadi mantap macam akak ni
bakal ketua PEN tu :D


baiklah ~
wasalam :D

2 comments:

Maria Abraham said...

koyok lah die paling muda.
kau sesorang je ke wafa.
gila best kau kat situ.
yeah!! jangan pandang orang itu sekadar rupa dan tinggi.

Aliff Haikal said...

baguslah wafa habiskn masa dengan pergi tempat2 macam ni . bagus :)