# Jiwa yang tersihir #

Wednesday, 9 May 2012

+cerita zaman kecil +

 
 
 
 
hei ! hei ! hei !
amboi, dah lama dah tak buat entry berbaur budak tak matang bukan main
hihi, semalam saya tengok surat tawaran universiti tu
terfikir pula 
"Dah besar rupanya saya ni ... huhu T.T"

Lepas ni dah tak boleh nak perangai macam budak-budak yang pramatang.

kalau masih teruskan perangai lama main konda kondi 
atau masih perangai macam budak taska
anak cik Leman tu pun boleh nak termuntah sebab meluat bukan main.

Tiba-tiba teringat waktu zaman kecil dulu
ala..zaman nakal bukan main tu,
antara permainan yang hebat waktu tu

-Besball : walaupun tak serupa langsung. Asal boleh pukul bola..kira jalanlah 

-Batu Seremban : ini kalau main dengan musuh memang terbaik. Habis la ... saya baling batu dekat mata dia
mak dia duk cari keliling kampung siapa yang pedajal anak dia.
 
- baling selipar : ha ! memang terbaik, baling punya baling. Sampai sangkut dekat pokok la bagai. Habis hilang
 
-kejar-kejar : saya kejar awak, awak kejar saya . Penat oh ! bila sampai waktu cerita Power Rangers semua pakat cabut lari . Hampeh
 
 


banyak lagi sebenarnya kenangan zaman kecil dulu. Belum campur lagi kisah rumah atas pokok. 
mandi sungai, pancing ikan 
huhu, rindu zaman kecil dulu.

kalian waktu kecil dulu main apa? 

budak zaman sekarang (wah ! konon saya ni dah tua je.. tak nak la ! )  ni mana kenal dah, biji kundang. Teng-teng
semua pakat kenal Facebook, I phone semua tu

hem ~ terpulanglah ..  :D

ok, dah habis melalut. wasalam :)

6 comments:

Nur Suhada ✿ said...

Kak sue suka main teng teng! Main pondok-pondok jugak. haha kelakar. ;D

Cik Nas :) said...

sama la..mcm sekejap je dah nak masuk u..btw wafa dpt mna..??

Aliff Haikal said...

main baling2 selipar boleh gaduh tau haha dulu lah :)

twinscraftlife said...

Hi 안녕하세요~~ we sell handmade crafts like bags, pouches, pencil cases, tags and many many more~ so pls come and visit us!~~~감사합나다~~~~

twinscraftlife said...

Hi 안녕하세요~~ we sell handmade crafts like bags, pouches, pencil cases, tags and many many more~ so pls come and visit us!~~~감사합나다~~~~

... Wafa Awla ... said...

kak su - jom lawan main teng teng ;p

cik nas - wafa dapat UIA :)

Aliff - a'ah, setuju