# Jiwa yang tersihir #

Friday 30 September 2011

mentaliti orang - orang ............(some text missing )

assalamualaikum ... hai .. hello 

               apa khabar korang semua ?

hari ni aku nak bawa satu cerita . kisah ni ... kisah benar .

Dalam sebuah komuniti tinggal pelbagai keluarga . Terdiri daripada 
macam - macam ragam, latar belakang . Tapi ada satu keluarga tu , memang tak boleh bla....

cuba korang bayangkan ada satu kes dekat tempat tinggal aku . Kes pecah rumah .

Tapi yang hebatnya . Orang yang pecah rumah tu semua budak - budak . Tingkatan 1 dan 2 dan darjah 3 . Semuanya 4 orang .

kalau korang nak tahu ... dia orang dah pecah masuk 20 buah rumah 
Mereka beroperasi secara haram pada malam raya dan malam-malam yang sesuai .

ha! baguslah .... pegi pecah masuk rumah orang malam raya . Kau sedar tak kau dah menganiaya orang . Orang nak beraya kau tibai barang diorang .


diaorang dah rembat 16 buah laptop . Kalau nak cakap pasal henset ... tak payahlah .. tak terhitung dek jari jemari aku yang mulus ni (opss,terperasan )tu belum aku cerita pasal diaorang pecahkan cermin kereta orang . Curi kabel... begitu banyak kedajalan mereka . Penat nak taip semua

Tuhan nak tunjuk... satu hari ada orang nampak bebudak  ni dalam keadaan yang mencurigakan  . Lepas tu apa lagi .... maka mereka semua dihadapkan ke lokap . Ha ... padan muka 

yang buat aku angin satu badan ni bila parent bebudak tu datang umah aku . Sebab bapa aku kira berpengaruh kat situ . Parent mereka merayu suruh bapa aku lepaskan anak dia orang .

gila kau ! takkan bapa aku nak menegakkan kedajalan mereka . Bangkai kalaau disimpan dalam almari tetap bebau juga . Walaupun kau sembur minyak wangi silkygirl . 


sebab dia orang dah pecah masuk 20 buah rumah . melampau


pastu , when my dad ignore the parent's hope . the parent's said anak dia jadi macam tu sejak jatuh dari pokok rambutan belakang umah kami .

hello ...

zaman bila punya cerita da ...aku nak tanya korang . Logik ke anak dia jatuh pokok belakang umah aku adalah penyebab anak dia jadi mereng tak nak dengar nasihat orang ?

tak releven sungguh 
 dalam otak manusia ada 3 bahagian which is cerebrum , cerebellum and medulla oblongata  . 

semua ini mengawal voluntary,involuntary action and reflex action . Aku tak pernah pula ada satu bahagian lain yang akan buat orang tu jadi degil .


kalau dia orang mereng macam mana anak dia boleh rangka strategi pecah rumah  sebegitu hebat 

dan satu lagi , ntah bila-bila our family invited anak you masuk panjat pokok kat rumah kami .

                        God give  special  brain to us . So , use it !

 p/s= sorry, aku kasar sikit . Sebab tengah angin . ye , aku tahu english aku teruk ( ah.. tibai je la)

No comments: