# Jiwa yang tersihir #

Saturday 13 August 2011

KirI kANAN

orang kata kita otak kita terbahagi kepada dua iaitu otak kanan dan otak kiri .kanan- orang pandai cenderung kepada bahasa...fakta
 kiri- orang pandai mengira , serius.




Akal terletak pada otak,akal juga yang membezakan antara manusia dan binatang.Tapi tahukah anda semua bahawa otak manusia mempunyai 10 hingga 15 billion neuron.Jumlah ini melebihi 2 kali ganda seluruh penduduk Dunia!!!PELIK TAPI BENAR,eh!!


kalau kita amati, semua amalan ibadah agama bermula dari kanan. Ternyata hal itu dapat dijadikan terapi otak kita, iaitu melatih kemampuan otak kanan.Macam tulisan dalam Al Quran...semua mula dari kanan bawak ke kiri

hem
unik kan?



kepintaran kita bergantung pada sebanyak mana kita menggunakan kedua-dua bahagian tersebut   .Macam aku ... aku tak seimbang




      

tapi cuba kalau time ad math plus matematik zombie akui jadinya(maksudnya z....zz...zzz....) jadi ..aku risau betul denghan matematik aku ni
 
bilalah aku nak pandai mengira ni. macam kene sumpah jer aku rasa..hem adoi!


aku lebih otak kanan dari kiri cubalah time bm ke, sejarah ....hidup je aku kat kelas tuh

ha! itu dia !
maka dengan itu,aku harus buat banyak latihan math agar aku setanding dengan Bieha mat, Ayit, Kinaom
dan
Adi Putra
ha...ha...berangan sungguh


[32.9] Kemudian Ia menyempurnakan kejadiannya, serta meniupkan padanya: roh ciptaanNya. Dan Ia mengurniakan kepada kamu pendengaran dan penglihatan serta hati (akal fikiran), (supaya kamu bersyukur, tetapi) amatlah sedikit kamu bersyukur.





No comments: