# Jiwa yang tersihir #

Saturday 14 December 2013

+Ulangtahun Hari Diri Dilahirkan+





kencang sang waktu berlari
tak mampu kukendalikan 
 tak mampu ku perlahankan dan tak mampu ku perlambat lajunya
dentang loceng malam ini tepat
kau berusia dewasa
mengiringi usia kisah kita

tidaklah berupa rangkaian bunga
ataupun boneka beruang seperti kepunyaan Alice
tidak pula sebuah puisi yang ditulis
dengan pena
penuh puja dan puji

Aku berharap diusia sembilan belasmu
kau diberi hadiah oleh Tuhan
berupa kesabaran sehingga saat kesakitan datang
kau bisa hadapi
dan kembali berdiri
meskipun tanpa satu kaki

dan aku berdoa agar Tuhan sentiasa
mengutus malaikatnya untuk menjaga mu disetiap engkau melangkah

salam buat dunia kesembilan belasmu teman.

______________________________________________________

ini adalah puisi yang saya terima daripada seorang rakan.
dan saya sangat tersentuh membacanya
kerana saya mencintai kata-kata, maka puisi ini saya abadikan di sini.
Maha Suci Allah yang menemukan saya dengan mereka yang saya kenali pada umur saya sehingga kehari ini.

No comments: