# Jiwa yang tersihir #

Thursday 13 December 2012

+ Ke Lapan Belas +

 
 
Saya mula menulis entri ini kira-kira jam 2 pagi 
setelah kawan-kawan sebilik menyimbah saya dengan milo dan bedak (hampeh ! )
dan kawan saya mendoakan saya dapat jodoh awal
juga setelah kawan saya nyanyikan lagu Happy Besday menggunakan suara Kak Ning
 
 
Lapan Belas Tahun.
 
 Saya sendiri tidak tahu kenapa
usia ke lapan belas tahun ini menyaksikan banyak perubahan yang sangat ketara dalam hidup saya.
Saat saya tamatkan zaman persekolahan dan melangkah ke UIA
berkenalan dengan dunia penulisan yang sangat indah
saya berkenalan dengan mereka yang baik
Saya ditemukan dengan pengalaman yang mematangkan.
 
Juga masih mengira-ngira hitungan hari menuju kematian
saya kembali merenung perjalanan kehidupan
Juga amanah yang terpundak sebagai hamba Tuhan
Amanah yang tergalas sebagai seorang anak dan pelajar.
Sudah cukupkan ? 
iya, itu sesuatu yang sangat peribadi

Hadiah?

Dia telah berikan saya segala-galanya.
Mak dan ayah yang sudah cukup sempurna
Mak dengan sentuhan katanya
Ayah dengan bara semangatnya
juga
Kawan-kawan yang mendamaikan
dan saling mendoakan.
 Itu sudah cukup bagi saya
 
Maha Suci Allah yang menghadirkan kalian dalam usia saya yang ke lapan belas.
 


1 comment:

Syuhada Nasya said...

happy birthdayyy adikk :::)