# Jiwa yang tersihir #

Friday 6 April 2012

Pagi ini, kita berbahasa rindu :)


"eh, fasal apa aku tengok entry kau makin hari , makin serius"
" wafa, dulu aku suka la baca blog kau, sekarang ni.. kalau rajin je aku buka , sorry"

dan macam-macam lagi komen yang saya terima
saya faham, dan saya tak kecil hati pun
kalau awak rajin baca blog saya dulu...memang sangat berbeza dengan  tulisan sekarang ni
inilah saya, maaf kalau awak tak suka 

kawan, kadangkala kita perlu kembali pada hakikat



kita kembali kepada realiti
bahawa kita adalah hamba
 kita bukan sesiapa

Yang menjanjikan syurga 
bukan disebabkan dia sekolah agama
atau anak kepada imam
atau pendengar setia IKIM. fm <-----  eh ! 

tapi, disebabkan keimanan juga ketakwaan ( adeh, dia dah mula ceramah = = ' )

ha ha ha , ini bukan ceramah la kawan :)
ini perkongsian


 hem, ada satu kisah yang berlaku kepada saya 
dan saya sangat terkesan kerananya


saya pernah belajar di sekolah agama :)
ya, saya pasti awak terdetik 
"Hush ! mesti pandai bab hukum"
"wah ! baik ni"
"Soal haram halal ni tanya dia "


namun bila ditanya saya soal pecahan takdir
saya tak dapat jawab pon
sedangkan, kami pernah belajar dalam subjek PQS dulu
Sampailah ada seseorang yang  bukan belajar di sekolah agama
membantu saya menerangkan...

nampak sangat saya belajar sebab periksa kan?
PQS saya yang A tu
baru saya sedar tak berguna langsung
sebab saya lupa apa yang saya belajar... 


sama macam seorang Islam
tapi lupa apa yang terkandung dalam agama itu 
dan saya sedar, saya tahu, saya berdosa
dan saya kembalikan kerdil ke dalam diri

kawan :)

saya  cuma terfikir, 

Bila Tuhan sudah memanggil saya nanti
saya tak boleh kata itu cuma mimpi ...

maafkan saya Tuhan ...



Maafkan saya jika tidak mencintaiMu dengan sesungguhnya, Maafkan saya jika tidak merinduiMu dalam nafas yang terhela. Maafkan saya jika lupa mengingatiMu dalam jaga. Maafkan saya jika hanya menjadi hamba yang biasa-biasa. Meski saya tahu, pada Engkau penentu dunia saya, saat terpejamnya mata.


Tuhan, pagi ini saya berbahasa rindu ... padaMu



                                         

1 comment:

dayah SnoW Heuka said...

:) ta pa la.. leyh spread the word kat org lain kan ^_^ tuh la, ape2 pon suke ngn entry niyh :D