# Jiwa yang tersihir #

Thursday, 8 March 2012

Cara Baru Penjenayah Nak Rompak Anda ! CEPAT BACA !


Hish! memang kali ini dasyat punya berita
Mungkin ada yang dah tahu fasal taktik baru ni
kepada yang tak tahu lagi tu, jom terjah!
Terima kasih  kak  Zeti sebab beri keizinan untuk kongsikan berita ini di blog





HA!
tengok gambar pun rasa semacam
Kalau ada lelaki yang tunggang motosikal sambil tangan dia berdarah
Lepas tu dia main ketuk-ketuk pula pintu tingkap kenderaan anda

"tuk...tuk..tuk..."

lepas tu, siap merayu lagi nak minta tisu
sebab nak bersihkan darah dekat tangan dia
ingat !
JANGAN SENANG HATI BERHENTIKAN KERETA ANDA !

walaupun mereka ni cuba rosakkan atau himpit kereta anda
Teruskan perjalanan  menuju ke balai polis
Teknik pembohongan+muslihat ini
semakin mendapat tempat di hati perompak yang tak bertamadun ni 

mereka ni tak kira
samada berada dalam keadaan sesak atau sepi
Kalau ada insan yang baik nak tolong 
Apa lagi ! mereka sapu habis la harta anda

Hati-hati bagi kaum hawa,
mereka bukan sahaja merompak, malah berpotensi besar merogol anda!
*
*
*
kadang-kadang, nak tolong pun rasa serba salah
Kalau tak tolong rasa kasihan
Bila dah tolong, rupa-rupanya perompak

risau betul, harap-harap perkara macam ni tak terjadi pada kita :) amin


2 comments:

Muhamad Faqihuddin said...

terima kasih atas peringatan ini

hidayah said...

perghhh...thanks sudi sharing hal ini..