# Jiwa yang tersihir #

Monday, 27 February 2012

+Dua hari dan satu malam bukti saya bukan PEMALAS :) +


huh, setelah seharian agak terganggu emosi ini sebentar
sebab ada orang cari gaduh
maka inilah masanya untuk jadi ceria
memang langsung tak seronok 
menaip entry dalam keadaan mood tak stabil !
jangan kalah dengan emosi ok ! *pesanan khidmat masyarakat dato' dr hajah wafa awla 
*
*
*

ada seorang kawan ni cakap macam ni~
'KAU  PEMALAS '
ha ! kelas kau jah ! sedap ja mengata aku !
sebabnya wafa tak turun sekolah. Tolong mana yang patut

Tapi sebenarnya elok juga dia cakap macam tu....
maka hari-hari dalam kepala ni asyik terfikir
masa inilah nak jadi alumnai yang berguna kepada bangsa dan agama ! hihi :)

jadi kepada KAWAN wafa yang seorang tu :)
entry ini telah membidas semua kenyataan anda ok ! (dengan nada separa angkuh)
semua bahan bukti ada disini ...ewah! bukan main lagi .... mwahaha  ^_^

*
*
lepas bergotong royong pagi tu dekat kampung
berkejarlah menaiki bas meluncur ke Pedas :) dengan Fishah :)
kalau naik bas, rasa macam yakin sikitlah berbanding naik KTM....   (alasan ! )
bila masuk dalam pagar sekolah
eh, ada  ' kakak jaga ' baru rupanya... cantik !
patutlah kawan Wafa tu rajin turun sekolah ye ...ekekeke :p

Tinggal dekat kuartes guru dengan budak dorm 6 dengan 7
sebab bumbung dorm dah terbang katanya...
ish...ish...ish...tragis sungguh !
tabah ya adik-adik :) 
*
*
*
malam tu, sempat jugalah tengok adik-adik bahas buat latihan :)
mereka ni lawak sangat :) ada saja bahan nak gelak :)
harap-harap la mereka dapat pergi kebangsaan macam tahun lepas  ^_^

*
*
*
hangat berbincang la tu ! hihi 
waktu ni, Zu dengan Umi keluar kejap ...



*
*
*
BAHAS HAPPY FAMILY :)
umi + zulaila+nasha+haiqal+lamki bersama MAMA ZAUYAH !


*
*
*




ok ! esok paginya ~  ni dia
siap temankan budak-budak jalan-jalan dekat Seremban lagi
pergi tengok Siti Zainon Ismail !
ceramah pasal kebudayaan

*
*
*
Adik-adik comel !
:)






                             Puan Mahaya tengah bagi ucapan :) kenal tak? ish3 wajib kenal beliau tau !
                                       Ramai sangat yang datang ... dari USIM pun ada :)
                                           Tercari-cari juga kawan Wafa yang seorang tu, tapi ...
                                              dia tak terpilih sebab pointer dia jatuh kot ... hik3
                                                 tak la ... dia budak pandai...kan kawan?




                                                Wah ! ini dia cikgu pengiring la konon :p
                                                    dilarang kira jerawat ! keh keh keh



Pulang ke bumi Pedas dalam pukul 3 petang
eh, ada pula Zuhid dekat sekolah
sukalah budak bahas tu ! abang dia datang melawat 
semalaman budak-budak asyik tanya
"Zuhid tak datang ke kak Wafa?"
sampai hati ...sob...sob...habis akak ni?
ceh !
*
*
*
lepas makan-makan dengan Cikgu Rosiah
barulah pulang ke desa halaman ...konon-konon sekolah tu jauhnya sampai ke Australia hik3
Dalam keadaan hujan lebat  dan hampir senja 
kugagahkan jua kaki ini !

tapi, ish !
tertidur pula dalam bas, kepenatan la katakan !
HA ! ambik kau !
terlajak ! 
barulah wafa mengakui bahawa KTM lebih baik daripada bas ....huhu
duduk la menumpang dekat kedai Mulia Jaya tu
tiba-tiba dengar pak cik tu cakap macam ni dengan Wafa  =.=

"Siapa suruh kau lari rumah! ni la akibatnya !"



6 comments:

Syuhada Nasya said...

rajinya adik nie ,, hehhehe blaja leklok ehh

... Wafa Awla ... said...

Rajinkan saya ? hehehe terima kasih ya kak :) :)

cahaya hidayah said...

terlepas stesen...???aku terperangkap kat stesen dengan puluhan lelaki nisbah satu...cuak...kuyup baju...ditambah guruh dan petir...sejukkk...

syAFiqah said...

hahahaah..lari dari rumah..kau seorang kakak yang sangat prihatin!!semoga Allah permudahkan jalan kau.kawan

... Wafa Awla ... said...

hihi :) itulah yang wafa rasa :) kalau lelaki tu cari pasal...siaplah ! keluar segala silat yang abah ajar hihihi

... Wafa Awla ... said...

amin mudah-mudahan ... terima kasih kawan :) sayang awak muah ! kih3