# Jiwa yang tersihir #

Wednesday 8 February 2012

aku dan bayang-bayang gelap yang mengejarku ...

*
*
*
Kalau dia datang semula mencariku
jangan kau lupa sampaikan pesanku





dengan kata-kata
aku kematian jiwa

 i

sepanjang perjalanan ku
langkah demi langkah
tak pernah ada seorang pun di muka bumi ini yang mengetahui
air mata dan duka
AKU
kerna kau hanya lihat aku ketawa


lalu
lewat hampar langit

aku panahkan semua rasa
seluruh rahsia terkumpul disana 
di langit aku temui awan
di langit aku temui bintang
di langit aku temui pelangi
di langit  aku kenal makna tenang
dan
sekurang-kurangnya ada bukan untuk menyakiti



di penghujung kenangan

baru aku temui rindu~

bayang-bayang gelap itu mengejarku

 

beyang-bayang itu membuat
memori antara kita berulang
*
*
*

setelah semua pura-pura kau 'hadiahkan'
kini
kau aku maafkan


aku gembira mengenalimu , tapi aku tak bahagia
*
*
*
kalau dia datang kepadamu
jangan lupa sampaikan semua itu

namun kalau dia tidak datang bertanya
maknanya aku sudah tiada dalam hatinya~



No comments: