# Jiwa yang tersihir #

Wednesday, 18 January 2012

+ Rumah Wafa pun kena PECAH MASUK ! +





*
*
pagi tadi Wafa ada tengok MHI 
cerita fasal Wardina (kes rumah dia )
Lepas tu baca entry Abang Ben (Fasal keselamatan )






memang Wafa dah rasa lain macam
Kenapa semua benda yang Wafa jumpa hari ni cerita fasal pecah rumah ?
*
*
siapa tahu Tuhan nak bagi petunjuk .
Kemudian Wafa pun sambunglah cerpen Wafa yang tak siap lagi
terasa haus pula
*
-WAFA PERGI DAPUR BANCUH TEA
tiba-tiba rasa macam tak sedap hati
waktu nak masuk bilik  , wafa jenguk dapur sekali lagi
erm... tak ada apa-apa kot (cuba sedapkan hati )
wafa ingatkan ayah dah kunci pintu belakang


(maaflah buruk , wafa harap awak cuba fahamkan...)



pintu belakang warna merah tu
 selalunya memang kunci !
Wafa terlepas pandang nak cek 

Wafa rapatkan pintu warna coklat tu , memandangkan selak dia dah rosak ,
wafa cuma rapatkan saja 

*
*
 jam waktu tu masih pukul 1 lebih
Wafa sambung taip cerpen
*
*
Memang Allah nak tunjuk rasanya
Wafa dengar bunyi tapak kaki yang lain
(sebab kalau bunyi tapak kaki ahli keluarga sendiri wafa kenal ! )

*
*
Wafa perlahankan lagu , dan kunci pintu bilik
*
Ya , memang betul ada perompak masuk !

Wafa bersyukur sebab ayah ada baca ayat quran untuk dinding rumah kami
*
*
Tiba-tiba perompak yang tak bertamadun tu jadi mamai
dia kejutkan adik Wafa 
urut tengkok adik Wafa
lepas tu dia tanya macam ni

"kau ... KFC ..tu . Hem aku datang balik . Mak Leha dah balik ?"
*
*
Kemudian ayah Wafa tersedar ada orang cakap-cakap 

Ayah bangun . Ayah ajak cakap kat luar . Telefon polis  dan selesai.

dia tak sempat rompak apa-apa dan tak melawan langsung.

mungkin sebab ayat quran punya kuasa :)
*
*
Lepas tu ayah pegi balai . Buat laporan , rupa-rupanya
dah banyak rumah yang dia dah pecah masuk 
Alhamdulillah , kali ini baru tertangkap . 

Ayah sempat kejutkan jiran-jiran , suruh mereka periksa keadaan rumah masing-masing

Wafa dengan sepantas kilat , membuat entry fasal kejadian ini 

SUPAYA WAFA TAK NAK ADA ANTARA PEMBACA DAN RAKAN BLOGGER
AKAN ALAMI PERKARA YANG SAMA
CUKUPLAH WAFA SEORANG YANG ALAMI 
*
kalau awak nak tau dia tak pakai kasut , dia cuma pakai stoking
dari negeri lain
tak pakai baju
dan kata abang Wafa

"hish , dah bau dadah "
sebab perombak tak bertauliah tu sempat duduk kat ruang tamu 

*
*
Allah akan tolong setiap hambanya . Itu pasti !

kalau kita terlepas sekali , tak bermakna kita akan diberi peluang untuk mengulanginya 

ingat pesan Wafa  >>>  JAGA KESELAMATAN ANDA :)

sujud kepada Allah atas segala perlindungan . 

baiklah , wassalam 

8 comments:

Bambam (: said...

ALHAMDULILAH selamat kan , manusia zaman skrg nie . tk takod dosa agaknyaa .

SumeSakan said...

ahdulillah kan?nasib baik dah buat pendinding and yakin ngan kekuasaannya...
cam ne nak buat ek pendinding tuh....ayat apa kena baca?

nway be ur friend dear...

Fei Yang said...

Alhamd
Ulillahp lwafa dan keluarga selamat..harap lepas nie
Kejadian nie tak berlaku lagi kepada wafa atau kwn2 kita yg lain..take care ye..

harizah_aefos said...

Alhamdulillah, Wafa selamat. Nasib baik takde benda buruk berlaku :D

Feenas Sya said...

alhamdulillah syukur ..
hanye dengan TUHAN sahaje kite meminta pertolongan dan TUHAN pun telah menolong kamu ..
(^^,)
thanks mengingati kami semua ..
xoxo

EYFAalias said...

Alhamdulillah semuanya selamat :)

Lily said...

Syukur kepada Allah ^_^

agak masalah said...

tu la nak dijadikan cerita, biasanya kita akan kunci pintu. ada masa akan terlepas pandang jugak. nasib baik semua selamat

kalau ada masa, jemput dtg blog sy