# Jiwa yang tersihir #

Friday 5 August 2011

SuDaH hAmPiR TiBa SaAt iTu

                                                   hari berganti bulan berganti tahun..


                                                          debaran   makin   menghantui


 Aku , rakan seperjuangan , guru dan seluruh warga senior

                                 cemas kian terasa


                            peperiksaan percubaan spm...

aku nampak member aku semua dah berubah... kalau dulu ada sahaja yang duduk lepak 
borak-borak kosong , semuanya berubah . Memang aku tak nafikan mereka semua memang ada nilai kesedaran . tiap malam mereka akan tidur sampai pukul 2-3 pagi . Bangun awal 4.30 siap qiam lagi . Hush ! tercabar aku .

namun  memang tak semuanya yang kita usahakan akan mudah kita capai . Batapa banyak air mata menangisi kedukaan dalam perjuangan . Pesanan aku buat kawan-kawan seperjuangan terutama bebudak "  AvIcEnnA " TABAHLAH !. biarlah mereka nak kata apapun ..yang penting kita teruskan usaha
orang yang asyik mengutuk kami tu ... aku gelar mereka sebagai  :
 
                                 sang PeNgEjar PeLAnGI

SEBAB APA ?  kerana pelangi itu tak abadi . Mereka hanya pandang zahir... bukan isinya . bila pelangi tu hilang ... mereka akan sedar

tapi , apa yang aku katakan buat kawan - kawan aku . " kITA kena kuat kerana kita..."
 
 kerana kita semua ... pengejar syurga

         moga kita akan berjaya kerana usaha... walau kita  tidak                                        sepintar mereka

 
 

No comments: