# Jiwa yang tersihir #

Friday 26 August 2011

Alumni dan Aku

he... he... 

Post yang  pendek dan tak seberapa kali ini adalah penghargaan untuk :                              
                            alumni

Maaf , gambar alumni yang lain tak sempat nak cari



            UNTUK SETIAP MEREKA  YANG BERNAMA  ALUMNI 







                          ENTRY KALI INI UNTUK ANDA









YA ... mesti kamu semua tertanya - tanya " Ada Apa Dengan Alumni ? "


                     atau mungkin alumni akan cakap


                         " Ada apa dengan kami ? "




hem baiklah ... biar aku terangkan :

 Aku ni budak baru ... masuk SMKAP ni . Jadi , manalah aku kenal alumni ni semua . Tapi ada 'sesuatu' yang tersisa dalam hati aku mengenai alumni iaitu tentang


                       pengorbanan



Terus terang ... aku mula perasan semua ini waktu aku terlibat dalam usaha membantu peserta Pantun, Forum dan Bahas . Selaku pengerusi persatuan yang berdedikasi...{perasan tak aku?} maka aku perlu memastikan kejayaan dalam setiap pertandingan yang melibatkan nama


                          Persatuan Bahasa Melayu


Hush ... agak dasyatlah apabila alumni sanggup turun sekolah latih budak nak bertanding . Siap bermalam lagi kat sekolah . Tabik !.
Tak pun mereka akan berdialog melalui muka buku



 Ini buktinya ! betapa baiknya mereka .{lepas ni alumni boleh bagi duit raya  tau..ha...ha}


semalam kami  semua ada majlis iftar jamaie kat sekolah. Ramai juga alumni yang datang . Sudah semestinya mereka adalah alumni yang cemerlang.  Jadi , kami yang form 5 pon, pegilah mengadu kat mereka akan "kesakitan dan kepedihan" yang kami alami (bunyi macam tersiksa sangat je ... kuang...kuang) mereka banyak bagi sokongan 

Antara ayat mereka ialah:

"tak kisahlah kita datang dari kelas yang manapun. Kalau kita usaha... kita akan dapat . Tuhan itu maha Adil"


" memang sakit nak belajar ... tapi , bila kamu semua dah dapat... maka kamu akan rasa usaha kamu selama ini berbaloi"


"Usahalah sementara kamu semua masih ada waktu"




Dalam hati kecil aku ... aku selalu berdoa agar alumni macam mereka ini akan diberkati Tuhan . Dan aku dapat menjadi alumni yang baik macam mereka  suatu hari nanti. Amin.

No comments: