# Jiwa yang tersihir #

Monday 19 March 2012

Benarkah Sudah Pergi ?


TERKOCOH  ! bergegas dia berlari padaku. Lihat wajahnya saja aku sudah kacau.
"Mana payungmu?" Dia menggoyangkan tubuhku. Meminta aku menjawab secepatnya.
"Ish ! lepaskan ... harta aku, mengapa kau sibuk-sibuk mahu tahu?" Aku mendengus. Sambung membelek buku nota kecintaan ku.
" Mengapa kau duduk disini? Kelas tadi mengapa tidak pergi?" Dia merampas buku ku. Menghempas ke bawah.
"Cis, syaitan apa yang merasuk kau !" Amuk aku. Namun dia malah mendakapku. Menepuk belakangku.
"Sudahlah kawan... dia sudah tiada.Kembalilah dalam realitimu." Sambungnya. Aku masih disitu. Bungkam.
Ada air mata mula menganak dan pecah.
Mataku hinggap pada buku nota yang terbuka di lantai.
Rupanya segala tentang dia ada aku coretkan...

Dia adalah payung
Selalu ada bila sepi memautku
Sering bersama kala duka mendakapku
tatkala hujan menujah...
Dialah payung itu ! 
melindungi dengan cinta
memayungku dengan setia ...

"Dia sudah pergi? terasa pantas amat bukan ? " Akhirnya aku mengakui kehilangannya.
"Benar, dia sudah tiada, Wafa" 




 


sedang belajar hidup tanpa kamu ...


+ wafa awla +


No comments: