# Jiwa yang tersihir #

Saturday, 28 January 2012

+ Di langit hati Wafa Awla +


oleh sebab tak semua benda kita boleh ucap dengan lidah :)

jadi
Untuk entry kali ini 
Wafa nak cerita fasal mereka 

*
*
*

*
*
*
inilah coach Wafa :)
sebenarnya waktu mereka suruh bagi kata-kata akhir tadi 
banyak benda sebenarnya nak cakap ( macam nak bagi khutbah sabtu pula )
tapi , ish ! susah la nak cakap 
Wafa ni penyegan orangnya (kui3  siapa nak muntah pergi cari baldi )
*
*
*
sebelum jumpa mereka
Jujur la Wafa cakap 
hem ... 
Wafa memang masih tersangat baru dalam bidang penulisan ni 
banyak benda tak tau 
Tiba - tiba masuk MPR
tiba-tiba kena buat cerpen
tiba-tiba kena menaip
tiba- tiba  kena kritik

semuanya tiba-tiba

Kak Ija sendiri pernah dengar Wafa mengaku kan ? ( alahai , yang waktu kita tak tidur semalaman tu ! )

Wafa masih tak tahu banyak benda
bila orang kritik karya Wafa salah  tu , salah ni 
Wafa terima :)
tapi , yang Wafa terkilan mereka tak bagi tau macam mana nak betulkan kesilapan  
 jadi Wafa rasa ,

( kenapa aku ni bengap sangat sebab tak faham-faham  . )
maka tak hairanlah jika ada cecair jernih yang mengada-ngada nak keluar dari mata ni!
*
*
*
bila Kak Ija suruh hantar cerpen
dan pulangkan untuk diedit semula
Wafa sangat terkejut kerana dia telah menanda dengan sangat jelas
dan
kasi tahu sebab dan macam mana nak betulkan 

 kak Ija kata , 
" semua ini adalah PROSES "
maka Wafa paksa orang baca karya Wafa dan hentam pada keesokkan  harinya
(huhu , maaflah ya kalau tersiksa dan demam kerana  membacanya hik3 )

*
*
*
sebenarnya Wafa tersangatlah ambil hati
apabila abang Hafiz baling botol dekat Wafa ( ish ! tak patut betul )
sebab kejadian itu telah membuatkan Wafa berfikir panjang mengenai dunia penulisan 
dan menjadikan Wafa agak senyap semasa dalam KTM dan  LRT  ( nampak sangat selama ni bising ! )

dan buat Wafa berfikir

kenapa perlu mengalah
tiada sebab untuk rasa terhina


terima kasih untuk semuanya coach !
doakan Wafa berjaya :)   :)  

because i am lover   (kih 3 )




*
*
eh lupa pula ! erm ... Wafa pinjam gambar kat atas tu ok !

baiklah , wassalam  :)



3 comments:

cx's said...

dtg singgah.. :)

Dya Nadiah said...

Wafa, wafa. rinduuu ;')

MOHAMMAD HAFIZ said...

Assalamualaikum.

Wafa,
Abang Hafiz minta maaf kalau peristiwa membaling botol air itu menyebabkan Wafa kecil hati. Tiada niat lain. Apapun, jangan sia-siakan bakat yang Wafa ada. Banyakkan membaca, tajamkan fikiran dan carilah guru untuk mantapkan penulisan Wafa. Selamat berkarya! =)