# Jiwa yang tersihir #

Friday 4 November 2011

giliran aku .. SPM.. DUP DAP DUP DAP

dengar sini tuan-tuan dan puan- puan . Dengan ini diishtiharkan SPM sudah  tiba .


Dimulakan dengan subjek Bahasa Melayu pada 14 November .

          wei aku tak main -main . Memang sangat cuak . Cikgu cakap SPM tu Soalan Paling Mudah . Member cakap SPM tu Sijil Penentu Masa depan . Apapun orang anggap...yang pasti  SPM tetap penting . 

ini senarai subjek yang aku ambil :

- bahasa Melayu
-bahasa Inggeris
-bahasa Arab Tinggi 
-Sejarah
-Science
-Ekonomi asas
-prinsip perakaunan
-matematik moden
-matematik tambahan
-pendidikan quran sunah
-pendidikan syariah islamiah 


Doakan keselamatan aku berperang dalam dewan peperiksaan nanti dan dapat keputusan yang cemerlang . Buat sesiapa yang senasib dengan aku ... moga korang dapat buat yang terbaik

-aku ada tips sikit nak kongsi dengan  ang :

> jaga ukhuwah .. jangan ada yang dengki terutama kat cikgu dengan mak ayah 

> jaga hubungan dengan Tuhan . Buat orang yang beragama Islam inilah masanya nak dekatkan diri dengan Tuhan . Bukan time periksa je tau .

> Aturkan masa korang 

 > buat solat sunat hajat , taubat dan Dhuha. 

jangan lupa jaga makan dan studi . k bye

 Ya Allah jika rezeki masih di langit turunkanlah . Jika dibumi keluarkanlah . Jika haram sucikanlah  . Jika sukar permudahkanlah . Jika jauh dekatkanlah . Berkat waktu dhuhaMu , kecantikkanMu , KeindahanMu . Limpahkan segala yang telah Engkau berikan kepada hamba-hambaMu yang soleh


Allahuma najihna fi kulli imtihan khususan fil SPM Amin


                                   *wafa awla*
 

No comments: